ـ معرفی یافتههای حاصل از پژوهشهای اصیل در حوزههای مرتبط با حکمیسازی، بومیسازی و روزآمدی تحقیقات حوزه علوم انسانی و هنر؛
ـ کمک به مسئلهیابی و تحلیل علمی مسائل و مشکلات کسب و کارهای داخلی با توجه به آموزههای اسلامی و ارائه راهکارهای عملی؛
ـ ارتقاء سطح دانش صاحبنظران، کارشناسان و مدیران، طرح مسائل علمی نو و گسترش مرزهای دانش در حوزههای مرتبط؛
ـ ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و توسعه تحقیقات بین رشتهای؛ و
ـ گسترش تحقیقات تطبیقی بین مذاهب و تبیین کارکردهای فلسفه اسلامی در سیستمهای کسب و کار
از جمله مهمترین زمینههای تحقیقاتی پیشنهاد عبارتند از:
ـ بازاریابی کالا و خدمات اسلامی
ـ هنر، مد، سبک زندگی، سرگرمی، و ورزش اسلامی
ـ مهماننوازی اسلامی و گردشگری معنوی سلامت
ـ دینداری، مناسک مسلمانان و الگوهای عبادی در کسب و کار
ـ کسب و کار جوامع اسلامی، بین ادیان، قومگرایی، چندفرهنگگرایی و فرهنگ متقابل
ـ قوانین رفتار و اخلاق اسلامی
ـ تجارت با جهان اسلام
ـ مصرفکننده مسلمان و الگوهای مصرف
ـ برندسازی و جایگاهیابی اسلامی
ـ فرنچایز، کانالهای خردهفروشی و توزیع اسلامی
ـ آمیخته بازاریابی اسلامی
ـ بخشبندی بازار اسلامی
ـ داروسازی و بهداشت اسلامی
ـ روندهای جاری در بازارهای اسلامی؛ بازاریابی اسلامی/ اخلاق کسب و کار
ـ تجاریسازی اسلام و اسلامیسازی تجارت
ـ رویدادهای جهانی و مصرفکننده مسلمان
ـ بازارهای حلال و زنجیره تامین حلال
ـ بازاریابی مالی اسلامی
ـ بازاریابی الکترونیکی در بازارهای اسلامی
ـ نوآوری و کارآفرینی اسلامی