اهداف و چشم انداز

ـ معرفی یافته‌های حاصل از پژوهش‌های اصیل در حوزه‌های مرتبط با حکمی‌سازی، بومی‌سازی و روزآمدی تحقیقات حوزه علوم انسانی و هنر؛

ـ کمک به مسئله‌یابی و تحلیل علمی مسائل و مشکلات کسب و کارهای داخلی با توجه به آموزه‌های اسلامی و ارائه راهکارهای عملی؛

ـ ارتقاء سطح دانش صاحب‌نظران، کارشناسان و مدیران، طرح مسائل علمی نو و گسترش مرزهای دانش در حوزه‌های مرتبط؛

ـ ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و توسعه تحقیقات بین رشته‌ای؛ و

ـ گسترش تحقیقات تطبیقی بین مذاهب و تبیین کارکردهای فلسفه اسلامی در سیستم‌های کسب و کار

 

از جمله مهمترین زمینه‌های تحقیقاتی پیشنهاد عبارتند از:

ـ بازاریابی کالا و خدمات اسلامی

ـ هنر، مد، سبک زندگی، سرگرمی، و ورزش اسلامی

ـ مهمان‌نوازی اسلامی و گردشگری معنوی سلامت

ـ دینداری، مناسک مسلمانان و الگوهای عبادی در کسب و کار

ـ کسب و کار جوامع اسلامی، بین ادیان، قوم‌گرایی، چندفرهنگ‌گرایی و فرهنگ متقابل

ـ قوانین رفتار و اخلاق اسلامی

ـ تجارت با جهان اسلام

ـ مصرف‌کننده مسلمان و الگوهای مصرف

ـ برندسازی و جایگاه‌یابی اسلامی

ـ فرنچایز، کانال‌های خرده‌فروشی و توزیع اسلامی

ـ آمیخته بازاریابی اسلامی

ـ بخش‌بندی بازار اسلامی

ـ داروسازی و بهداشت اسلامی

ـ روندهای جاری در بازارهای اسلامی؛ بازاریابی اسلامی/ اخلاق کسب و کار

ـ تجاری‌سازی اسلام و اسلامی‌سازی تجارت

ـ رویدادهای جهانی و مصرف‌کننده مسلمان

ـ بازارهای حلال و زنجیره تامین حلال

ـ بازاریابی مالی اسلامی

ـ بازاریابی الکترونیکی در بازارهای اسلامی

ـ نوآوری و کارآفرینی اسلامی