تاثیر اعتماد، اعتقادات مذهبی و نوجویی مصرف کننده بر تمایل به خرید اینترنتی لباس های پوشیده در میان مشتریان (مورد مطالعه: فروشگاه نورا)

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی گروه مدیریت بازرگانی -واحد قزوین-دانشگاه آزاد اسلامی قزوین-ایران

2 گروه مدیریت و بازرگانی-واحد قزوین-دانشگاه آزاد اسلامی قزوین-ایران

چکیده

تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر اعتماد، اعتقادات مذهبی و نوجویی مصرف کننده بر تمایل به خرید اینترنتی لباس‌های پوشیده در میان مشتریان آنلاین زن(مورد مطالعه: فروشگاه نورا) انجام شد. تحقیق از نوع کاربردی با روش توصیفی، همبستگی در نظر گرفته شد. و از 320 نفر از مشتریان خریدار اینترنتی لباس‌های پوشیده فروشگاه نورا پرسش به عمل آمد. روایی محتوایی و روایی صوری پرسشنامه از روش تحلیل عاملی بدست آمد و پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری با روش PLS انجام شد. یافته‌های تحقیق نشان داد به ترتیب تاثیر اعتماد بر ارزش درک شده و تاثیر اعتقادات مذهبی بر نگرش نسبت به خرید اینترنتی به عنوان قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌‌های موثر در تمایل به خرید اینترنتی مشتریان لباس پوشیده از فروشگاه نورا بودند. می توان اذعان داشت متغیرهای نوجویی مُد، نوجویی الکترونیکی و اعتماد، ارزش درک شده، نگرش و دینداری عواملی پیشرو در تمایل به خرید اینترنتی لباس پوشیده محسوب می‌شوند. بازخورد مصرف‌کننده، مدیریت دانش را برای ساختار بازار محصول رقابتی تسریع می‌کند، که اصلی‌ترین استراتژی برای کمک به شرکت‌ها در شکل‌گیری مزیت رقابتی است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

the effect of trust, religiousbeliefs and consumer innovationess online purchase intention of modest wear store customers

نویسندگان [English]

  • Amirhossein Haji Nasiri 1
  • ahmad rahchamani 2
1 Student of Business Management Department - Qazvin Unit - Qazvin Islamic Azad University - Iran
2 Department of Management and Commerce-Qazvin unit-Qazvin Islamic Azad University-Iran
چکیده [English]

The present research was conducted with the Purpose of investigating the effect of trust, religious beliefs and consumer innovation on the desire to buy clothes online among female online customers (case study: Nora store). An applied type of research was considered with a descriptive and correlational method. And 320 customers of Nora store's online clothes buyers were questioned. The content validity and face validity of the questionnaire were obtained from the factor analysis method, and the reliability of the questionnaire was calculated through Cronbach's alpha coefficient. Data analysis was done by structural equation method with PLS method. The findings of the research showed that the effect of trust on the perceived value and the effect of religious beliefs on the attitude towards online shopping were the strongest predictors of the willingness to buy clothes from Nora store. It can be acknowledged that the variables of fashion novelty, electronic novelty and trust, perceived value, attitude and religiosity are leading factors in the desire to buy clothes online. Consumer feedback accelerates knowledge management for competitive product market structure, which is the main strategy to help companies form competitive advantage.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Trust
  • religion
  • innovation
  • shopping
  • modest