شناسایی معیارهای تبلیغات بیلبوردی مناسب و تحلیل محتوای بیلبوردهای تبلیغاتی دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد یزد

نوع مقاله : مقاله مروری

نویسندگان

1 گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران

2 گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد،ایران

چکیده

هدف از پژوهش حاضر شناسایی معیارهای تبلیغات بیلبوردی مناسب و تحلیل محتوای بیلبوردهای تبلیغاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و ارائه چارچوب کاربردی در این حوزه است. تحقیق اکتشافی و کیفی/کمی حاضر از نظر هدف، توسعه‌ای است که از طریق مرور نظام‌مند مقالات و تحلیل محتوای کیفی مستندات علمی در خصوص تبلیغات بیلبوردی در سطح ملی و بین‌المللی به تعداد ۶۵ مقاله منتخب با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند به جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز پرداخته است؛ در گام دوم نیز آسیب‌شناسی تبلیغات بیلبوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از طریق تحلیل محتوای کمی انجام شده است. یافته‌های پژوهش حاضر که نشان از کاستی‌هایی قابل توجه در عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در زمینه تبلیغات بیلبوردی دارد، به ارائه خط‌کش و مقیاسی برآمده از پژوهش‌های پیشین برای اکران و ارزیابی تبلیغات بیلبوردی نیز منجر شده و به محققان و صاحبان کسب و کارهای مشتاق رشد و توسعه برند از مسیر تبلیغ، راهنمای عملی مناسبی ارائه می‌دهد که بر اساس آن بتوانند عملکرد تبلیغاتی خود در حوزه تبلیغات بیلبوردی را پایش کرده و معیار علمی مناسبی در این زمینه در اختیار داشته باشند

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Identification of Appropriate Criteria for Billboard Advertisements and a Content Analysis of Islamic Azad University, Yazd Branch's Advertisement Billboards

نویسندگان [English]

  • leila mirhoseini 1
  • shahnaz nayebzadeh 2
1 Department of Business Management, Yazd Branch, Islamic Azad University, Yazd, Iran
2 Department of Management, Yazd Branch, Islamic Azad University, Yazd, Iran
چکیده [English]

Business managers pay attention to having a specific purpose for using billboard advertisements because this kind of advertising is less likely to be ignored by the target audience and has an unconscious impact on customers' minds. However, a review of the research in this area reveals a significant gap in the appropriate criteria for billboard advertising. Thus, the current study aims to identify relevant criteria for billboard advertising, analyze the content of the Islamic Azad University of Yazd branch's advertising billboards, and provide a practical framework in this area. In terms of its goal, the current exploratory and qualitative/quantitative research is a development study carried out through a systematic review of articles, qualitative content analysis of scientific documents about billboard advertising at the national and international level, and analysis of 65 selected articles using the purposeful sampling method; In the second step, quantitative content analysis was used to determine the pathology of billboard advertisements of Yazd branch Islamic Azad University. The current research has revealed significant shortcomings in the performance of the Islamic Azad University's Yazd branch in billboard advertising. As a result, researchers have developed a set of guidelines based on previous research to measure and evaluate billboard advertisements. These guidelines are intended to assist business owners and advertisers in monitoring their advertising performance and developing their brand through effective billboard advertising. The guidelines provide a practical and scientific approach to evaluating billboard advertisements and can serve as a standard for the industry.

کلیدواژه‌ها [English]

  • billboard advertising
  • qualitative content analysis
  • pathology
  • systematic review
دوره 3، شماره 1
دی 1403
صفحه 66-81
  • تاریخ دریافت: 21 اردیبهشت 1403
  • تاریخ بازنگری: 07 خرداد 1403
  • تاریخ پذیرش: 27 مرداد 1403
  • تاریخ اولین انتشار: 27 مرداد 1403