مروری بر پژوهش های منتشر شده در مجله بین المللی Islamic Marketing

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد،ایران

چکیده

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی مروری تحقیقات منتشر شده در زمینه بازاریابی اسلامی در یکی از مهمترین مجلات بین المللی این حوزه با دغدغه ارتقای بینش محققان علاقه مند به این موضوع انجام شده است.
روش: این پژوهش که در زمره تحقیقات توصیفی است که به مرور پژوهش های نمایه شده در مجله بین المللی Islamic Marketing می پردازد.
یافته ها: مهمترین نویسندگان ایرانی، کلمات کلیدی پرکاربرد و کشورهای فعال در انتشار نتایج پژوهش های علمی در قالب مقالات مروری، تجربی و سرمقاله در کنار فراخوان های مجله و تعداد مقالات منتشر شده طی عمر سیزده ساله این مجله بررسی و ارائه شد.
نتیجه گیری: مرور پژوهش های منتشر شده در این مجله نشان از توجه روزافزون متفکران علم بازاریابی به مسائل بازاریابی اسلامی و رفتار مصرف کننده مسلمان داشته و انتشار نتایج کاربردی پژوهش در حوزه های موضوعی مختلف، مسیر توسعه بازاریابی اسلامی و ارتقای بینش مدیران و تصمیم گیرندگان بازارهای اسلامی را تسهیل می سازد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

A review of research published in the international journal of Islamic Marketing

نویسندگان [English]

  • Shahnaz Nayebzadeh
  • fatemeh mohtagali
Department of Management, Yazd Branch, Islamic Azad University, Yazd, Iran
چکیده [English]

purpose: The present study was conducted with the aim of reviewing the research published in the field of Islamic marketing in one of the most popular international journals in this field with the concern of improving the insight of researchers interested in this issue.
Method: This research, which is among the descriptive research, reviews the researches indexed in the International Journal of Islamic Marketing. Findings: The most important Iranian authors, frequently used keywords, and active countries in the publication of scientific research results in the form of review, experimental, and editorial articles, along with the journal's calls and the number of articles published during the thirteen years of this journal, were reviewed and presented.
Conclusion: The review of the research published in this journal shows the increasing attention of marketing science thinkers to Islamic marketing issues and Muslim consumer behavior and the publication of practical research results in different subject areas facilitates the development path of Islamic marketing, and improves the insight of managers and decision-makers.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Islamic marketing
  • review research
  • highly cited articles
  • spring of scientific research
دوره 1، شماره 1
زمستان 1401
اسفند 1401
صفحه 1-7
  • تاریخ دریافت: 05 اسفند 1401
  • تاریخ بازنگری: 02 اردیبهشت 1402
  • تاریخ پذیرش: 24 خرداد 1402
  • تاریخ اولین انتشار: 24 خرداد 1402